Zespół Szkół nr 16
Kim jesteśmy?
W skład Zespołu Szkół Nr 16 wchodzi:
- Szkoła Podstawowa Nr 102
- Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 2
Szkoła prowadzi edukację dla uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm oraz niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym).
Co robimy?
Edukacja w Szkole Podstawowej przebiega zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych.
Celem nadrzędnym edukacji ucznia w Szkole Podstawowej jest rozwijanie kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych, które pozwolą na przyszłe w miarę samodzielne, godne i wartościowe życie w dorosłości, w maksymalnej integracji z innymi członkami społeczeństwa.
Kształcenie uczniów w Szkole Przyspasabiającej do Pracy Nr 2 odbywa się zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.
Nadrzędnym celem edukacji w Szkole Przysposabiającej do Pracy jest przygotowanie uczniów do dorosłości, w tym w praktycznym przysposobieniu do podjęcia zatrudnienia na otwartym / chronionym rynku pracy oraz utrwalanie i poszerzanie zakresu już zdobytej wiedzy i umiejętności, doskonalenie już posiadanych kompetencji społecznych, zdolności adaptacyjnych i kształcenie nowych umiejętności umożliwiających samodzielne, niezależne funkcjonowanie uczniów w przyszłości.
W Zespole Szkół Nr 16 tworzymy warunki niezbędne do zapewnienia uczniowi poczucia bezpieczeństwa , wzmacniania własnej wartości i akceptacji, poczucia komfortu psychicznego w procesie integracji ze środowiskiem, wspiera aktywność uczniów, wdraża do uczestniczenia w życiu klasy, szkoły i środowiska lokalnego. Zapewnia warunki niezbędne do realizacji celów edukacji i rewalidacji.
Dla Każdego ucznia opracowywane są: wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia oraz indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.
Cele, formy i metody pracy pedagogicznej dostosowywane są do specyficznych, indywidualnych potrzeb i możliwości każdego ucznia.