Zespół Szkół nr 16

Kim jesteśmy?

W skład Zespołu Szkół Nr 16 wchodzi:

  • Szkoła Podstawowa Nr 102
  • Szkoła Przysposabiająca do Pracy Nr 2

Szkoła prowadzi edukację dla uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną (autyzm oraz niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym).

Co robimy?

Edukacja  w Szkole Podstawowej przebiega zgodnie z  podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym  w  szkołach podstawowych.

Celem nadrzędnym edukacji ucznia w Szkole Podstawowej jest rozwijanie kompetencji osobistych, komunikacyjnych i społecznych, które pozwolą na przyszłe w miarę samodzielne, godne i wartościowe życie  w dorosłości, w maksymalnej integracji z innymi członkami społeczeństwa.

Kształcenie uczniów w Szkole Przyspasabiającej do Pracy Nr 2 odbywa się zgodnie z podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Nadrzędnym celem edukacji w Szkole Przysposabiającej do Pracy jest przygotowanie uczniów do dorosłości, w tym w praktycznym przysposobieniu do podjęcia zatrudnienia na otwartym / chronionym rynku pracy oraz utrwalanie i poszerzanie zakresu już zdobytej wiedzy i umiejętności, doskonalenie już posiadanych kompetencji społecznych, zdolności adaptacyjnych i kształcenie nowych umiejętności umożliwiających samodzielne, niezależne funkcjonowanie uczniów w przyszłości.

W Zespole Szkół Nr 16 tworzymy warunki niezbędne do zapewnienia uczniowi poczucia bezpieczeństwa , wzmacniania własnej wartości i akceptacji, poczucia komfortu psychicznego w procesie integracji ze środowiskiem, wspiera aktywność uczniów, wdraża do uczestniczenia w życiu klasy, szkoły i środowiska lokalnego. Zapewnia warunki niezbędne do realizacji celów edukacji i rewalidacji.

Dla Każdego ucznia opracowywane są: wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia  oraz indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny.

Cele, formy i metody pracy pedagogicznej dostosowywane są do specyficznych, indywidualnych potrzeb i możliwości każdego ucznia.